Vlastní bydlení, část 2.

27.11.2015 10:00

Hledání toho pravého domova

Říkala jsem si, že je přeci spousta volných bytů, že musím určitě vybrat lehce. Jenže lehce se to maximálně tak říká, natož uskutečňuje. 

Vyhledávala jsem na klasických profláknutých serverech, jenže hned od začátku mi bylo jasné, že tak jednoduše své vysněné bydlení nenajdu. Nejenom, že cenově to neodpovídalo mým představám, ale také hlavně lokality a byty vůbec neodpovídaly tomu, co jsem hledala. Začínala jsem propadat panice, že asi nikdy nebudu bydlet. Sedla jsem si ke stolu a začla přemýšlet, kde mohu slevit a kde naopak ne. Zaměřila jsem se tedy na lokalitu, tu jsem měla předem jasnou, bydlím v ní současné době, tak když už jsem si zde zvykla, nač to měnit. Zároveň jsem si byla vědoma, že touto lokalitou se "upisuji", že zaplatím na bytě tak o 200.000,- více, jen za tuto adresu.

Mé vyhledávací schopnosti jsem rozšířila o servery dosud neprozkoumané, bazary, inzeráty apod. Občas na mne vykouklo štěstí a šla jsem se podívat na prohlídku. Bohužel jsem se začala setkávat s tím, že jsem neměla celou částku v "cash" a proto byl byt přidělen jinému zájemci. To se mi stalo například u jednoho krásného bytu v cihlovém domě, v posledním patře bez výtahu, kde ale k bytu velikosti 2+1, 55m2, balkon, byla i zahrada, kam se nikdo jiný než obyvatelé 2 vchodů nedostal. Bylo tam i soukromé ohniště a pískoviště. Prostě nádhera. Už jsem si představovala jak to tam předělám, zprovozním komín a budu tam mít krb, na krásné zimní večery pod dekou. Ale bohužel mi přeskočil zájemce, co měl vše v hotovosti a majitel ho upřednostnil, protože chtěl mít prodej co nejdřív z krku. 

Po konzultaci s mým finančním poradcem, jsem se zaměřila i na nemovitosti v insolvenci neboli v exekuci. Věděla jsem, že nepotřebuji plně zrekonstruovaný byt, do kterého bych se ihned mohla nastěnovat. Nemovitosti v insolvenci mají výhodu toho, že jsou o něco levnější byty než na běžném trhu s nemovitostmi, ale zároveň musíte počítat s tím, že jsou často v dezolátním stavu. A také vyřízení veškeré dokumentace se může protáhnout.

Po urputném hledání a čekání na nové nemovitosti na webových stránkách, se objevil! Byl v lokalitě, kterou jsem žádala, ve velikosti, kterou jsem chtěla a i s lodžií. Jediný háček byl, že byl v mimosoudním insolvenčním řízení. Což znamená, že pokud by bylo více zájemců, tak by cena za byt šla obálkovou metodou, kdo dá víc. Byt jsem si šla prohlídnout, bylo nás tam dost, jsem si říkala, sakra to asi nebudu jediná. Ale po chvíli pokukování po ostatních zájemcích, jsem zjišťovala, že se jim byt tak úplně nelíbí a jak si v hlavě propočítávají cenu rekonstrukce. 

Byt byl v takovém divném stavu. Nějaké pokusy o částečnou rekonstrukci tam asi proběhly, ale zároveň původní majitelé asi zas tak čistotní nebyli. Jevilo se to opravdu na kompletní nekompromisní rekonstrukci. O byt jsem projevila vážný zájem až po jeho druhé návštěvě, kdy jsem si řekla, je to on. I za tu cenu té kompletní rekonstrukce, která bude nákladná (to jsem ještě nevěděla až jak). 

Usmálo se na mne štěstí a ve finále jsem byla jediný zájemce!

Byt už byl. A začátek administrativních úkonů a dalšího papírování právě začal.

 

Tipy na vyhledávání nemovitostí:

 

Diskusní téma: Vlastní bydlení, část 2.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek