Vlastní bydlení, část 3.

27.12.2015 22:00

Administrativní a vyklízecí část

Po té, co jsem byla jediný zájemce o byt (asi jediný šílenec, který tento byt chtěl... všichni asi utekli, když viděli v jakém stavu se nachází). Byla podepsána rezervační smlouva, insolvenční správce mohl tedy připravit kupní smlouvu, tedy respektivě budoucí kupní smlouvu. Ovšem IS si dal měsíc dovolenou, neozýval se, nepracoval, tak se měsíc nic nedělo. Bohužel tento měsíc ve finále dost chybí, ale o tom déle. Až po cca 2 měsících od vyhledání bytu se podepsala budoucí kupní smlouva a mohly se připravit podklady pro podepsání předhypotečního úvěru a převedení peněz na účet IS. Bohužel i to se stále protahovalo.

Po dalším měsíci byla vyřízená dokumentace pro banku, převedené peníze a tedy jsem opět čekala na IS, abychom mohli podepsat již finální dokument "kupní smlouvu". Tato smlouva je odrazový můstek pro všechny činnosti s bytem. 

Nebudu Vás napínat, nakonec se smlouva podepsala (i když opět s určitým zdržením), hned na to jsem podala žádost na Katastrální úřad. Naštěstí žádost jsem měla předvyplněnou od IS, pokud totiž žádosti špatně vyplníte nebo tam bude něco chybět, tak Vám to KÚ neřekne hned na místě, ale bohužel Vám zašle dopis po dané době, že nebyla žádost správně vyplněna a celé kolečko (hlavně to časové) musíte absolvovat znova. Protože od podání žádosti o zápisu vlastníka musíte čekat skoro měsíc než Vás přepíšou a objevíte se v katastru, do té doby nesmíte dělat s bytem naprosto nic, je to určitá ochranná doba (novinka v zákoně). Takže nastalo další zdržení, tentokrát ale zákonné. 

Již jsem ale měla přístup do bytu a mohla jsem si vše změřit, promyslet, zanalyzovat stav, zhorzit se, propočítat, znova se zhrozit, ale tentokrát částkou rekonstrukce.... no ve výčtu činností bychom tu byli dlouho. 

Od prvního shledání s bytem do data zapsání v katastru uběhlo 5 měsíců, nyní jsem konečně vlastník a mohu začít rekonstrukci. Tedy spíše první na seznamu bylo vyklízení celého bytu, zbytku věcí po původních majitelích, zbavení se příšerné kuchyňské linky a plně špinavého sporáku, nevhodné vany v mini koupelně, odmontování vestavěné skříně, vytrhání podlahy, seškrabání zdí, demontování obložení... 

 

Diskusní téma: Vlastní bydlení, část 3.

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek